Markkinoinnin_muistilista

Markkinoinnin muistilista

Kun markkinoinnin perustoimenpiteet ja runko ovat kunnossa, tekemistä on paljon helpompi suunnitella ja toteuttaa kustannustehokkaammin. 14:n kohdan markkinoinnin muistilista auttaa sinua hahmottamaan, että teet oikeita asioita ja sinulla on käytössäsi siihen tarvittavat työkalut.

Verkkosivut

  • Silmäile verkkosivujen käytettävyys ja ulkoasu läpi. Varmista, että kiinnostavat asiat löytyvät helposti ja sisältö on hyödyllistä. Katso, että verkkosivut ovat responsiiviset eri laitteille ja selaimille.
  • Tarkista, että yhteys- ja hintatiedot sekä mahdolliset aukioloajat on päivitetty ajan tasalle.
  • SEO / SEM kunnossa.
  • Automaatioasiat kunnossa. Mikäli yritykselläsi on käytössä markkinoinnin automaatio, tarkista, että kytkennät ovat toiminnassa ja niihin liittyvät elementit päivitetty.

Onko yrityksesi suunnitelmissa päivittää verkkosivuja tai uudistaa ne kokonaan? Lue asiantuntijamme vinkit onnistuneeseen verkkosivuprojektiin!

Tallenna lista muistiin ketteräksi arjen työvälineeksi.

Sähköpostimarkkinointi

  • Uutiskirje- ja myyntikirjepohjat kunnossa ja niiden lähetykset aikataulutettu vähintään kuukauden päähän.
  • Testatut ja mobiiliystävälliset sähköpostipohjat.
  • Postituslistat ajan tasalla.

Sosiaalinen media

  • Somenäkyvyys kunnossa. Yrityksenne somekanavista olisi hyvä lähteä ulos vähintään yksi somepostaus viikossa. Valitkaa yrityksestänne yksi henkilö, joka vastaa viikottaisesta somenäkyvyydestä sekä orgaanisesti että kaupallisesti.
  • Huomioi tapahtumat ja pyhäpäivät somessa.
  • Mainostilit kunnossa. Tarkista, että kaupallisten mainosten kohdennukset on päivitetty ajan tasalle.
  • Seuraajien säännöllinen osallistaminen somessa. Seuraajien määrä vaikuttaa tutkitusti verkkosivun kävijämäärään ja lisää potentiaalisia asiakkaita. Somesta löytyy valmiina useita hyviä ja helppoja työkaluja erilaisten kyselyiden tekemiseen. Tee niitä säännöllisesti someen – näin saat helposti myös arvokasta tietoa yrityksen tunnettuudesta ja asiakastyytyväisyydestä.

Tee strategian mukaista markkinointia

  • Markkinoinnin vuosikello päivitetty. Kampanjalähdöt, tapahtumat, pyhäpäivät sekä tärkeät tuotannot aikataulutettu ja suunniteltu markkinoinnin vuosikelloon.
  • Markkinointipersoonat toteutettu ja käytössä osana tuotannon prosesseja.
  • Raportointi kunnossa. Kuukausittaisen markkinoinnin raportoinnin pohjalta voit helposti koostaa analyysiä toteutetuista toimenpiteistä ja nähdä, mikä toimii ja mikä ei.

Haluatko selvittää yrityksenne markkinoinnin ja myynnin tämänhetkisen tilanteen? Tee ilmainen SMRC®-testi!

Tarvitsetko apua markkinoinnin suunnitteluun? Tuotamme yrityksenne liiketoimintatavoitteita palvelevat markkinoinnin strategiat, markkinointipersoonat ja markkinoinnin kokonaisvaltaiset vuosikellot.

Ota yhteyttä!