Jatkotarinasta AI Finlandin jäsen 

AI-optimoituja sisältöjä jo vuodesta 2018 tuottanut Jatkotarina Oy on nyt Teknologiateollisuuden tekoälyverkosto AI Finlandin jäsen. – Meillä on vahva osaaminen AI-aikakauden sisältömarkkinoinnissa. Nyt syvennämme ymmärrystämme entistä monitieteisemmin tekoälyn vaikutuksiin asiakkaidemme kokonaisliiketoiminnassa, kertoo Jatkotarinan toimitusjohtaja Elli Mäkilä.

Jatkotarina Oy tunnetaan myynnillisenä viestintätoimistona, joka kokeilee ja tolkullistaa uusien tekniikoiden – metodien ja teknologioiden – soveltamisesta markkinoinnissa, viestinnässä ja myynnissä.

Olemme Suomen johtavia asiantuntijoita sisältömarkkinoinnissa ja AI-optimoidussa sisällöntuotannossa. Nyt haluamme kehittää AI-aikakauden OKR-brändistrategiaa, joka keskittäisi yrityksillä enemmän aikaa laadukkaampaan strategiseen työhön, siirtämällä operatiivista työtä tekoälyn tuotettavaksi, Mäkilä paljastaa.

Yksi markkinoinnin, viestinnän ja myynnin suurista ongelmista viimeisen 10 vuoden aikana ollut johtajien ja henkilöstön ylikuormitus, kun digitalisaation tuomat määrä- ja nopeusvaatimukset ovat yhdistyneet kokonaisia toimialoja lamauttaviin ja haastaviin ilmiöihin. Tämä puolestaan on saanut aikaan todella impulsiivista ja lyhytnäköistä johtamista, epäjohdonmukaisuutta, tehdyn työn laadun heikkenemistä sekä ihmisten loppuunpalamista. 

Kun katsomme erilaisten strategioiden määrää johtoryhmän pöydällä, on aivan maalaisjärjellä nähtävissä, ettei sellaista strategioiden sekamelskaa pystytä hallitusti johtamaan. Brändillä, eli liiketoiminnalla, tulisi olla tasan yksi strategia, joka on rakennettu mitattavaan OKR-malliin. Määrälliset tavoitteet voivat sopeutua vuosikohtaisiin muutoksiin, mutta se, mitä varten brändi on olemassa – eli liiketoiminnan ydin – on muuttumaton, yksi strategia, Mäkilä perustelee.

AI-aikakauden brändistrategia yhdistää siis useat eri strategiat yhdeksi selväksi toimintamalliksi, joka ei jätä arvailunvaraa, ja joka on selvästi mitattavissa. Se on rakennettu muotoon, joka toimii tekoälylle tarkkana työohjeena operatiiviseen tuotantoon.

Tällä tavoin asiantuntijat voivat vihdoin keskittyä jälleen vaativamman strategisen työn tekemiseen ja liiketoiminnan hallintaan.

Kiinnostuitko AI-aikakauden sisällöntuotannosta tai OKR-brändistrategiasta? 

Ota yhteyttä, niin jutellaan! 

Elli Mäkilä
Toimitusjohtaja
+358 45 326 3212
elli.makila@jatkotarina.fi