Suomen vanhin edelleen samoissa tiloissa toimiva teatteri ja ruotsinkielisen näyttämötaiteen historiallinen tyyssija Åbo Svenska Teater aloittaa kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen. Läs på svenska: https://abosvenskateater.fi/abo-svenska-teater-inleder-en-omfattande-varumarkesfornyelse/
Maailman ollessa muutoksen ja epävarmuuden keskellä on tärkeää vahvistaa omaa identiteettiä ja tehtävää. Åbo Svenska Teaterille brändiuudistus on olennainen osa vuonna 2024 käynnistynyttä laajaa strategiatyötä. Haluamme ilmaista entistä selkeämmin, millainen teatteri olemme tänä päivänä – utelias, innostava, vastuullinen ja vieraanvarainen näyttämö, joka ylittää kielirajat ja kutsuu sekä uskollisen yleisömme että uudet sukupolvet teatteriin, kertoo teatterinjohtaja Kira-Emmi Pohtokari.
Kumppaniksi brändiuudistukseen valittiin teatterin johdolle ja hallitukselle tuotettujen ehdotusten pohjalta Jatkotarina Oy, joka on tunnettu liiketoimintalähtöisestä kulttuurikentän substanssiosaamisestaan.
Valitsimme Jatkotarinan, koska he ymmärtävät teatterin erityisluonteen ja osaavat tarkastella kokonaisuutta strategiasta yleisökohtaamisiin saakka. He yhdistävät analyyttisen ajattelun ja luovan energian tavalla, joka sopii luontevasti ÅST:n kehitysvaiheeseen, perustelee teatterin markkinointi- ja myyntipäällikkö Niina Renström.
Hanke kestää noin vuoden, ja sen edistymisestä ja eri vaiheista viestitään osana uudistusta. Projekti hyödyntää liiketoiminnallisia analyysejä ja osallistaa aktiivisesti niin teatterin omaa henkilöstöä kuin nykyistä sekä tulevaa yleisöä.
Olemme otettuja saamastamme luottamuksesta. Ymmärrämme hankkeen merkityksellisyyden sekä historiallisena hetkenä suomenruotsalaisessa kulttuurikentässä ja teatterin identiteetin vahvistamisessa, mutta myös sen hyödyntämisessä tulevaisuuden yleisökohtaamisten ajurina, kiittelee Jatkotarina Oy:n toimitusjohtaja Elli Mäkilä.
Lisätiedot:
Kira-Emmi Pohtokari
Teatterinjohtaja, Åbo Svenska Teater
050 380 9090
kira-emmi.pohtokari@abosvenskateater.fi