Espoossa toimiva Autokorjaamo CarSam Oy on ollut Jatkotarinan asiakas vuoden 2024 lopulta lähtien. Aluksi yhteistyö keskittyi Google Ads -mainonnan ylläpitoon ja optimointiin. Huomasimme kuitenkin, että korjaamon verkkosivuilla oli potentiaalia, jota ei ollut vielä täysin hyödynnetty. Yrityksen edustajien kanssa sovittiin, että Jatkotarina ottaa vastuulleen myös verkkosivujen sisällön kehityksen. Ensimmäisenä tavoitteenamme oli parantaa sivujen kykyä tuottaa enemmän yhteydenottoja ja huoltovarauksia.
Haasteet verkkosivuilla
Tutkimme Autokorjaamo CarSamin sivuja ja löysimme kaksi päähaastetta:
- Sivuilta puuttui selkeä informaatio huoltovarausprosessista ja tarjouspyyntömahdollisuudesta. Tämän vuoksi sivuston käyttäjille jäi etäinen kuva yrityksestä, eivätkä he uskaltaneet sitoutua tekemään huoltovarauksia puutteellisten tietojen takia.
- Asiakassuosittelut puuttuivat lähes kokonaan, jolloin sivuston käyttäjiltä jäi puuttumaan henkinen tuki luottaa yritykseen ja tehdä päätös ottaa yhteyttä.
Projektin alkaessa sivuston konversiosuhde oli 4 %, eli vain neljä sadasta kävijästä teki huoltovarauksen.
Ratkaisumme ja tulokset
Lähdimme ratkomaan ongelmia useilla toimenpiteillä. Kuvasimme sivustolle huoltovarausprosessin huomattavasti aiempaa tarkemmin ja nostimme selkeästi esille mahdollisuuden pyytää tarjous. Tämä madalsi asiakkaiden kynnystä ottaa yhteyttä, sillä heidän ei tarvinnut sitoutua heti lopulliseen huoltovaraukseen. Korjaamossa käytännön työn kannalta tällä ei ollut merkitystä, sillä asiakkaaseen otetaan joka tapauksessa aina yhteyttä tarpeen ja kustannusarvion läpikäymiseksi.
Lisäksi päätimme kasvattaa asiakkaiden luottamusta ottamalla sivustolla käyttöön widgetin, joka näyttää Autokorjaamo CarSamin Google-arvostelut. Korjaamon Google-arvosteluiden keskiarvo on alalla poikkeuksellisen korkea, 4.6/5, mikä vahvisti kuluttajien luottamusta ja madalsi kynnystä yhteydenottoon entisestään.
Näiden muutamien, yksinkertaisten toimenpiteiden ansiosta verkkosivujen konversiosuhde nousi 4 %:sta 8 %:iin! Tämän merkittävän parannuksen myötä myös maksullisen mainonnan kautta hankittujen asiakkaiden hankintakustannus puolittui. Yrityksen verkkosivut tuottavat nyt entistä tehokkaammin uusia asiakkaita.
Kaipaatko apua sivustosi toimintojen kehittämisessä? Ota rohkeasti yhteyttä ja katsotaan miten voimme olla avuksi.
Marko Tuliniemi
Head Of Digital
+358 400 277 974
marko.tuliniemi@jatkotarina.fi