Öka din försäljning med rätt marknadsföring

Vilka marknadsföringsmetoder ska ditt företag använda för att förbättra försäljningen?

Det viktigt att veta att det inte bara handlar om stora budgetar. Det viktigaste är att noggrant välja rätt marknadsföringsverktyg baserat på slutkundens behov och motiv. Om dina kunder inte finns på Instagram är det inte heller meningsfullt att rikta dina marknadsföringsresurser dit. Välj alltså marknadsföringskanaler och medel enligt din målgrupp. Denna tipsguide och logiken som introduceras i den fungerar passar såväl ensamföretagare och startup-företag som större och mer etablerade företag som vill öka sin försäljning.

I denna guide öppnar vi upp vilka de bästa marknadsföringsverktygen och taktikerna för att öka försäljningen är, och redogör vilka målsättningar de tjänar bäst. Då kan du koncentrera dig på att vidta relevanta åtgärder och använda alla tillgängliga resurser så effektivt som möjligt!

Ladda ner guiden för att lära dig när och hur du använder verktyg som är lämpliga just för ditt företag. Vi önskar dig inspirerande lässtunder och nya försäljningssuccéer!


I guiden kan du läsa mer om till exempel dessa verktyg:

SEO

SÖKMOTOROPTIMERING, search engine optimization,
betyder att man optimerar innehållet på webbplatser.

SEM

Sökmotormarknadsföring, search engine marketing, är som namnet antyder, betald marknadsföring i sökmotorer. 

MARKNADSFÖRING PÅ SOCIALA MEDIER

Marknadsföring på företagets sociala mediekanaler med både organiskt innehåll och betald reklam.

ARTIKLAR PÅ WEBBSIDAN

Artiklar på företagets webbplats är innehållsmarknadsföring, det vill säga innehåll som ger mervärde. Dess ultimata funktion är att generera försäljning på ett eller annat sätt. 

WordPress sisällöntuotanto

DIREKTMARKNADSFÖRING

Ett marknadsföringsmeddelande som adresseras direkt till en person kan till exempel vara ett försäljningsbrev som levereras via e-post eller utskick.

MARKNADSFÖRINGSAUTOMATION

Maknadsföringsautomation är som lättast ett e-postprogram som kan bygga serier av e-postmeddelanden baserade på mottagarens verksamhet samt spåra vem som öppnade e-postmeddelandet och vilket innehåll hen klickade på. 

INNEHÅLLSMARKNADSFÖRING

Innehållsmarknadsföring görs alltid i företagets egna kanaler. Innehållet kan bestå av artiklar på webbsidan, nyhetsbrev, försäljningsbrev samt innehåll i digitala och tryckta publikationer eller på sociala medier. 

NATIVE-ANNONSERING

När innehållsmarknadsföring, till exempel artiklar, visas i en betald mediemiljö (till exempel en tidnings webbplats eller en tryckt tidning) handlar det om native-annonsering.

INFLUENCER-MARKETING

Samarbete med influencers är främst native-annonsering, det vill säga innehållsmarknadsföring i en betald mediemiljö – oftast i influencerns egna mediekanaler som till exempel somekonton, bloggar och vloggar.

Ladda ner vår kostnadsfria guide!

Fyll i din kontaktinformation i fälten nedan så skickar vi guiden för säljfrämjande verktyg via e-post till dig.

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Läs också: